Adwords nedir?
Adwords, Google 'nin anahtar kelime ve içerik eşleştirme temeline dayalı reklam programının ismidir. Adwords programına kayıt olduğunuzda aşağıdaki kanallarda reklamınız gözükecektir.
Google Arama motorunda: Sağ tarafta veya en üstte sponsor bağlantı şeklinde.
Arama Ortakları Sayfalarında: Arama ortakları arama altyapısı olarak Google motorunu kullanan Portal ya da sitelerdir. Adwords reklamları bu sitelerde, arama sonuçlarının en üstünde gösterilir.
İçerik Ortaklarının sayfalarında: İçerik ortakları, adsense programına kayıtlı web siteleridir. Bu sitelerdeki Adwords Reklamları, içerik ortaklarının belirlediği yerlerde görüntülenmektedir.
Diğer reklam mecralarına üstünlükleri nelerdir?
Adwords reklamlarını diğer mecralardan ayıran en üstün özellikler şunlardır
Tam sattığınız ürünleri arayan müşterilere ulaştırır.
Sadece reklamınıza ilgi duyan ve sitenizi ziyaret edenlere ücret ödersiniz.
Küçük reklam bütçeleri ile de reklam verebilirsiniz.
Reklamınızın verimini detaylı olarak ölçümleyebilirsiniz.
Reklamlar nerede gösterilir?
Metin Reklam Banner-Video Reklam
Google Arama Motoru
Arama Ortakları
İçerik Ortakları
Google Arama motorunda: Sağ tarafta veya en üstte sponsor bağlantı şeklinde.
Arama Ortakları Sayfalarında: Arama sonuçlarının en üstünde
İçerik Ortaklarının sayfalarında: İçerik ortaklarının belirlediği yerlerde
Reklamların sıralama nasıl belirlenir?
Google arama motorunda bir reklamın sıralaması aşağıdaki formüle göre hesaplanır.
Reklam sırası = TBM Teklifi x Kalite Puanı
TBM Teklifi : Tıklama başı maliyet teklifi. Her bir tıklama için verdiğiniz maksimum tekliftir. Ödeyeceğiniz tıklama başı ücret verdiğiniz tekliften asla fazla olmayacaktır.
Kalite Puanı : İlgili reklamın alakalığının bir ölçüsüdür. Kalite Puanı anahtar kelimenin tıklama oranı (TO), reklam metininin alakalılığı, anahtar kelime performans geçmişi, ve diğer alakalılık faktörleri ile belirlenir.
Reklamım Google da ne zaman doğal sonuçların üstündeki sarı alanda gözükür?
Adwords Reklam programı, kalite puanı yüksek olan, yeterli günlük harcama bütçesini sağlayan ve uzun süreli devam eden reklamları doğal arama sonuçlarının üstünde listeleyebilir. Bunun için ayrıca bir programa kayıt olmaya gerek yoktur.
Reklam gösterimleri için ülke, dil, şehir ve gösterim saati ayarlanabilir mi?
Evet. Google Adwords reklamları aşağıda açıklandığı şekilde size çok esnek bir demografi sunar.
Ülke Hedefleme : Müşterilerinizi bulundukları ülkeye göre hedeflersiniz.
Şehir Hedefleme : Müşterilerinizi bulundukları şehir'e göre hedeflersiniz.
Dil Hedefleme : Müşterilerinizi kullandıkları dile göre hedeflersiniz.
Gösterim Günü ve Saati Ayarlama : Reklamınızı istediğiniz gün ve saatte yayınlayabilirsiniz.
Google reklam vereni olmak web sitemi doğal sonuçlarda üst sıralara taşır mı?
Hayır. Google doğal sonuçları ile Adwords programı birbiri ile bağlantılı değildir. Ancak Adwords reklamlarının kendi içinde sıralamasında alakalığın rolü vardır.
ROI nedir? ROI ölçümlemenin önemi nedir?
ROI, Return on Investment 'in kısaltmasıdır ve yatırımın geri dönüşü anlamına gelir. Bir reklam için ROI ölçümü reklam verimliliğinin ölçümü ve yeni reklam stratejileri oluşturmak açısından çok önemlidir. Adwords reklamları için ROI ölçümünün online olarak yapılması mümkündür. Ancak bu ek bir kurulum gerektirmektedir.
Ancak web sitesinde online ROI takibi yapılmıyorsa bile, mutlaka offline ROI takibi yapılmalıdır. Bunun için Reklam lardan oluşan çağrılar kayıt altına alınıp takip edilebilir.
Geçersiz tıklama nedir? Geçersiz tıklama alırsam ne olacak?
Geçersiz tıklama, Adwords reklamına yapılmış olan aynı bilgisayardan çok sayıda tıklama yada yazılımlarla oluşturulan sanal tıklamalardır. Google Adwords sisteminin geçersiz tıklamaları tespit eden bir algoritması vardır. Geçersiz olduğu tespit edilen tıklamalar fatura edilmez.
Anahtar kelimelerim zamanla arama için pasif duruma düşüyor, ne yapabilirim?
Google Adwords sistemi reklamlar içerisinde de alakalık faktörlerini göz önüne alır. Bu şu anlama gelir, web siteniz doğrudan ilişkili olduğu konulara ait anahtar kelimelerde reklam verebilir. Diğer anahtar kelimelerin ise zamanla ya arama için pasif ya da tıklama başı maliyetin yüksek olduğunu görürsünüz. Bu sorunun çözümü için, reklamınızın hem profesyonel biçimde yeniden düzenlenmesi hem de alakalı ve optimize iniş sayfalarının tasarlanmış olması gerekmektedir.
Ödeyeceğim ücret nasıl belirlenir?
Ayırmanız gereken reklam bütçeniz, tam olarak sektörünüzdeki anahtar kelimelere, bu kelimelerdeki reklam veren rekabetine, reklamınızın hedeflediği yerleşim (coğrafya ve dil) ve dağıtım (Yayın saati ve günleri) hedeflerine göre değişir.
Google Kaydı web sitesi üzerinden mevcut paket bütçelerinden biri (Minimum 300 YTL) Reklam Panel e yüklenir. Yüklenen bütçe kelimelerin TBM sine ve almış olduğu tıklamaya göre belirli bir sürede tükenir. Reklam uzmanlarımız reklam bütçesini genellikle 1 ay içerisinde tükenecek şekilde ayarlar.
Tıklama başı ücret nasıl belirlenir?
Tıklama başı ücret her anahtar kelime için farklı ve değişkendir. Bunun sebebi ilgili anahtar kelimenin arama potansiyeli ve o kelimedeki reklam veren rekabetidir. Bu aradaki rekabeti açık arttırmaya benzetebiliriz.
Ancak farklı olarak bir kelimenin yüksek TBM ye sahip olması her zaman daha üstte olacağı anlamına gelmez. Optimizasyonu iyi yapılmış bir reklamın daha üst konumlara üstelik daha düşük tıklama başı maliyetlerle çıkması mümkündür. Bunun olabilmesi için reklamınızı uzman bir kişi tarafından hazırlanması çok önemlidir.
Sektörüm ya da anahtar kelimelerimi söylesem fiyat teklifi alabilirmiyim?
Yukarıdaki açıklamalardan hareketle, bu tür bir tekliflendirme mümkün değildir. Her ne kadar Google Trafik Estimator aracı ile anahtar kelimelerinizin geçmiş performansı ve oluşan rekabet görülebilse dahi, buradaki verilerden bir teklif oluşturmak gerçekçi olmayacaktır.
Unutmayınız ki, optimizasyon bir süreçtir. Üstelik daha hazırlanmamış bir reklam için bir tıklama başı maliyeti yapmak gerçeği yansıtmayacaktır. Bunun dışında Google Adwords reklamlarında da alakalı web sitelerine reklam sonuçlarında daha üst konumları kazanmasını sağlar. Pratikte bu, oluşacak tıklama başı maliyetlerin web sitenizle ilgili bir takım kriterlere de bağlı olacağı anlamına gelmektedir.
Ödeme seçenekleri nelerdir?
Ödemeler panel üzerinde Kredi Kartı, Havale, EFT ya da posta çeki ile yapılabilir. Reklam görüntülenmesi ödeme onayı ve reklam formatının oluşturulmasından sonra başlayacaktır.
Faturalandırma nasıl olacak?
Ödemenin yapılmasını takiben fatura Değişim Grup Reklam Bilişim tarafından kesilerek reklam verene posta yolu ile gönderilecek, gönderilen faturanın KDV hariç kısmı reklam veren hesabına kredi olarak yatırılacaktır.
Google Adwords Professional (GAP) ünvanı nedir?
GAP ünvanlı kişiler, Google Adwords reklamlarının hazırlanması, yardımcı araçlarının kullanılması ve sürekli geliştirilmesi hizmetlerini yürütmek amacı ile Google tarafından sertifikalandırılmış reklam uzmanlarıdır. Bu sertifikanın alınabilmesi için aşağıdaki şartların yerine getirilmiş olması gerekmektedir.
• Program koşullarını kabul etmiştir.
• En azından bir Adwords hesabını ana hesap olarak 90 gün boyunca yönetmiştir.
• 90-günlük harcama şartımızı yerine getirmiş ve devam ettirmiştir.
• Google Advertising Professional sınavını geçmiştir.
Bu şartları sağlamış şahıslara sınav sonucunda “Google Adwords Individual” sertifikası verilir. Bu sertifikayı alanlar web sitelerinde ve pazarlama dokümanlarında aşağıdaki logoyu kullanma hakkı kazanırlar.
Türkiye ve Dünya da kaç adet Google Adwords Professional (GAP) vardır?
Dünya da kayıtlı 300 den fazla, Türkiye de 3 adet “Google Adwords Company” bulunmaktadır. Bazı firmaların ya da kişilerin “Türkiye de tek firma” şeklindeki ifadeleri yanıltıcı ve aldatıcı ifadelerdir.
Neden bir Google Adwords Professinalle çalışmalıyım?
Sertifikalı bir uzmanla çalışmak size daha üst konumlarda daha az tıklama başı maliyetlerle yer alma şansı verir. Çünkü Google Adwords sistemi sadece TBM tekliflerini değil, aynı zamanda kalite puanı ile ilişkilendirilmiş alakalık kriterlerini esas alır.
Nasıl anahtar kelimeler seçmeli?
Anahtar kelime seçimi bir text reklam kampanyası oluşturmanın en önemli kısmıdır. Anahtar kelime seçiminde temel felsefe “en alakalı müşteriye ulaşmak için hangi kelimeler seçilmeli?” olmalıdır.
Anahtar kelime seçiminde aşağıdaki adımları takip edin :
Rakiplerinizi analiz edin.
Hangi anahtar kelimelerle reklam veriyorlar?
Ürün ve hizmetlerinizi analiz edin.
Ürün ve hizmetlerinizin listesini çıkarın.
Müşterileriniz sizi nasıl ararlar, düşünün.
Genel kelimeler kullanmaktan kaçının ve etkili anahtar kelimeler bulun.
Etkili bir anahtar kelime listesi oluşturmak için,
1. Listenizi oluştururken, bir müşteri gibi düşünün. Ürün veya hizmetlerinizi tarif etmek için müşterileriniz hangi terimleri kullanır? Bazı uygun anahtar kelimeler ürettikten sonra, listenizi mümkün olduğunca çok sayıda alakalı varyasyon içerecek şekilde genişletin. Alternatif yazımlar (örneğin, ışık, ışın), çoğullar ve eş anlamlılar ekleyin.
2. Çok geniş veya alakasız olabilecek anahtar kelimeleri hassaslaştırın (veya 'düzeltin'). Çok geniş kelimeler kullanmak birçok reklam gösterimi üretebilir, ancak az sayıda tıklama üretecektir. Bundan kaçınmak için, geniş bir ürün veya hizmet yelpazesiyle ilişkili olabilecek genel terimlerden kurtulun. Anahtar kelimelerinizi daha belirli yapmak için açıklayıcı dil ekleyin. Örneğin, bagaj eşyalarını tanımlamak için çantalar genel kelimesini kullanmak, çay poşetleri ve vakumlu poşetler gibi alakasız aramalar için gösterimler üretebilir. Anahtar kelimelerinizi ürün veya hizmetlerinizle alakalı yapmak, daha fazla sayıda nitelikli tıklama almanıza yardımcı olur.
Anahtar kelime seçiminde bir sınır varmıdır?
Hayır, istediğiniz sayıda anahtar kelime seçebilirsiniz. Ancak seçtiğiniz anahtar kelimeleri genelden özele doğru rafine etmeniz çok önemlidir. Aksi takdirde satışa dönüşmeyen fazla tıklama (fazla maliyet) almış yada tıklama oranı (TO) düşük reklamlar oluşturmuş olursunuz.
Daha fazla ziyaretçi mi? Daha alakalı ziyaretçi mi?
Cevabımız kesinlikle en alakalı ziyaretçi. Ürün ve hizmetinizi gerçekten aramayan kişilerin web sitenize tıklaması, alım yapmadan kısa sürede sitenizi terketmesi ile sonuçlanacaktır. Dolayısıyla tıklama sayısı bir metin reklam kampanyasının başarısında ölçü değildir. Reklam kampanyanızın başarısının ölçüsü ROI yani web sitenizdeki tıklamaların başarıyla (satışa dönüşme, üyelik ya da kullanıcının belli sayfaları ziyaret etmesi) neticelenme oranıdır.
Bir kampanya nasıl tasarlanır?
Bir kampanya aşağıdaki adımları takip ederek hazırlanmalıdır.
Sektörünüzü iyi analiz edin.
Rakiplerinizi iyi analiz edin.
Alakalı anahtar kelime seçimi yapın ( bkz. Nasıl anahtar kelimeler seçmeli? )
Etkili bir reklam metni oluşturun.
Saygılar...